Coachen en verbinden
Externe oriƫntatie
Leiderschap
Ondernemerschap
Overtuigend zijn
De ASVB-waarden van Dimitri Huygen
De drive van Dimitri Huygen

'Ben ik een ondernemer? Een manager? Een directeur? Ik vind het moeilijk om dat te beantwoorden. Ik mag het stuur vasthouden en er soms even een flinke ruk aan geven. Ik heb een kast vol managementboeken, maar ik hou het meestal geen twee hoofdstukken vol. Ik heb een paar hele goede vrienden in het bedrijfsleven, van schoenmakers tot woningbouwers, met schitterende verhalen en manieren om hun bedrijf te runnen. Lunchen met die mensen en met mijn collega's binnen ASVB: daar haal ik mijn inspiratie uit.'
 

De waarden van Dimitri Huygen
  Overtuigend zijn
'Het begint met een duidelijke boodschap, een verhaal, een einddoel. Ik beschouw dat als één van mijn belangrijkste rollen: inspirator zijn. Met mijn blikken op de buitenwereld dingen signaleren, opportuniteiten tonen. Ik heb helemaal niet het gevoel dat ik het zelf allemaal beter kan, ik kan goed delegeren, delen, richting geven. Daar staat een boom, hij hangt vol met fruit, hier heb je een schaal, ga maar plukken.'
 
 Coachen en verbinden
'Het bij elkaar zetten van de beste mensen voor de beste uitkomst, mensen die bij elkaar passen en er samen voor gaan zorgen 'dat de mayonaise pakt'. Dat is wat ik constant probeer: mensen uit verschillende afdelingen, met verschillende visies met elkaar in verbinding brengen, zodat er iets kan groeien, zodat mensen kunnen groeien.'
 
Ondernemerschap
'Dat is voor mij de combinatie van de vorige twee kompaswaarden. Je kunt geen gepassioneerd ondernemer zijn als je je klanten en je mensen niet kunt overtuigen. Ben je niet overtuigend, dan ben je nergens. En zonder nummer 2, coachen en verbinden, de goede mensen in de goede teams zetten, wordt je overtuiging geen realiteit.'
 
Bolckmans-BCM doet in grote bedrijfsgebouwen, die door de 200 medewerkers in recordtijd worden ontworpen, gebouwd en opgeleverd - met een enorme dosis klantgerichtheid en service. De klanttevredenheid is zo groot, dat Bolckmans 60-70% van zijn omzet haalt uit klanten waar het bedrijf al eerder voor bouwde. 'Een klant komt bij Bolckmans te voet en gaat te paard', aldus Dimitri, 'die klantgerichtheid is één van onze troeven. We zijn altijd koploper geweest. Met BIM, met virtueel bouwen, met bouwteams. Wij werkten al LEAN voordat het mode werd om zo te werken, maar dan zonder allerlei ingewikkelde procedures en handboeken.'
 
Bolckmans NV
http://bolckmans.be/